Terugblik op de sector ‘Food’

Food was een sector waarvan ik echt niet wist wat te verwachten. Dit leek me eigenlijk niet zo een leuk blok, maar omdat ik al een aantal tweedejaars had gesproken die dit echt een ontzettende leuke sector vinden, begon ik dit blok met een hele open houding en liet ik mee gewoon meeslepen.

Dit blok moest ik een weer een trendrapport schrijven, dit keer voor bioboerderij ’t Schop. Ik heb zelf altijd op een boerderij gewoond, dus ik had er wel zin in!

De laatste keer dat ik een trendrapport moest schrijven was tijdens de eerste sector, dat was alweer een tijdje geleden, dus ik moest er weer even inkomen, maar het ging me eigenlijk wel goed af.

Eerst heb ik samen met mijn groepje een ‘evidence wall’ gemaakt, om al het materiaal wat we hadden gevonden bij elkaar te leggen en te groeperen en te kijken wat voor verbanden we konden vinden. Na dit proces konden we onze trends gaan uitwerken.

Tijdens dit blok ben ik samen met een klasgenootje naar Antwerpen gegaan. Hier zijn we opzoek gegaan naar allerlei verschillende eettentjes, om te kijken wat voor concepten er allemaal zijn in deze sector. Ik stond echt versteld van al de verschillende soorten restaurants/ cafe’s etcetera er allemaal zijn. Normaal gezien let ik hier niet zo op, maar omdat ik hier nu naar opzoek was ik echt verbaasd van de diversiteit die in deze sector is.

Conclusie: de sector food is me dus beter bevallen dan ik had van te voren had gedacht!

  1. Een reactie plaatsen

Geef een reactie

