Terugblik op de sector ‘living’

Living

Dit blok was ook weer een blok waar ik erg naar uit keek. Voor ik aan deze opleiding begon twijfelde ik tussen deze opleiding en (binnenhuis)architectuur. Living was dus ook een sector wat mij wel zou liggen.

Dit blok moesten we weer een conceptversterking maken, niet voor een externe opdrachtgever, maar voor school. Dit vond ik wel een beetje jammer, omdat ik graag met een bedrijf had samengewerkt die werken in de sector living.

Mijn opdracht was om een conceptversterking te maken voor een lokaal. Deze moest meer inspiratie uitstralen en de creativiteit van studenten stimuleren.

Dit keer gingen we iets anders te werk dan bij de sector leisure. We hadden we een ‘creative paradise’. Dit hield in dat we een hele dag van half 9 tot 5 gingen brainstormen, mindmappen etc. Aan het einde van de dag moest je al een opzet hebben voor je conceptversterking. Deze moest je presenteren en kreeg je een go of no-go.

Ik vond dit wel een leuk project, omdat we ook echt moesten gaan kijken of het haalbaar was, we moesten een begroting maken en het op papier visualiseren. Het enige wat ontbrak is dat je het werkelijk mocht gaan uitvoeren.

Dit blok heb ik ook ontzettend veel inspirerende mensen ontmoet tijdens de ‘expertmeeting’. We hebben toen een aantal expert uit het werkveld ontmoet die kwamen vertellen wat precies hun werk is.

Na het presenteren van onze conceptuitwerking, het tentamen maken en mijn reflectieverslag schrijven was ook dit blok weer afgerond. Nog maar twee blokken te gaan, en het eerste jaar is alweer voorbij!

  1. Een reactie plaatsen

Geef een reactie

